hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مازندران| امدادرسانی در بیش از سه هزار حادثه طی سال 97

مازندران| امدادرسانی در بیش از سه هزار حادثه طی سال 97

رئیس سازمان آتش‌نشانی ساري ضمن تشریح فعالیت‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری در سال گذشته، گفت: امدادرسانی در سه هزار و 596 حادثه در سال 97 از اقدامات این سازمان بوده که این امر نسبت به مدت مشابه در سال 96، 20 درصد افزایش داشته است.

سید حمید هاشمی اظهار داشت: آتش‌نشانان شهرداری مرکز استان طی یک سال گذشته، یک هزار و 701 مورد عملیات اطفای حریق و یک هزار و 895 مورد عملیات امداد و نجات انجام داده‌اند که نسبت به مدت مشابه در سال 96، 20 درصد افزایش داشته است.

او تصريح كرد: اين سازمان به 994 حادثه در خارج از محدوده شهري و دو هزار و 602 حادثه در محدوده شهری امدادرسانی داشته است.

هاشمی با اشاره به اعزام سه هزار و 960 خودروی آتش‌نشانی به همراه 12 هزار و 264 مأمور آتش‌نشان به محل حادثه طی سال 97، خاطرنشان كرد: در عملیات امدادي آتش‌نشانان طی این مدت، 843 نفر از شهروندان و هم‌وطنانمان از حوادث نجات يافتند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری، خسارت‌های ناشي از حوادث را موردتوجه قرار داد و گفت در این حوادث سال گذشته 365 نفر مصدوم و 36 نیز نفر جان باختند.

هاشمی ادامه داد: بر اساس گزارش کارشناسان بیشترین عملیات اطفای حریق آتش‌نشانان مربوط به اطفای آتش‌سوزی‌ها در معابر و گذرگاه‌ها، اماکن مسکونی و اماکن فضای سبز و کشاورزی بوده و همچنین آمار امدادرسانی به حوادث آسانسور و تصادف و واژگونی خودرو در صدر آمار عملیات امداد و نجات این سازمان قرار دارد. او بيشترين علت آتش‌سوزی‌های سال گذشته در ساري را ناشي از عدم رعایت موارد ایمنی و سوختن مواد جامد سوز با عاملیت انسانی، استفاده از کبریت و ته سیگار و الكتريسيته عنوان کرد و اظهار داشت: امدادرسانی به حوادث تصادفات جاده‌ای، حمله و مزاحمت حيوانات وحشي، حوادث آسانسور، سقوط درخت، محبوس شدن در اماكن و بسته شدن درب، گیرکردن حلقه انگشتري، آب‌گرفتگی و نشت آب، گیرکردن خودرو، سقوط اشيا، سقوط از ارتفاع، نشت گاز، سقوط در چاه، گیرکردن اعضاي بدن، حوادث غرق‌شدگی، ريزش سقف و آوار ازجمله حوادثي است که طي سال گذشته توسط آتش‌نشانان سازمان آتش‌نشانی ساري امدادرسانی شد. او از بازدید ایمنی کارشناسان سازمان از 4 هزار و 824 واحد اماکن مختلف شهر ساری خبر داد و افزود: طی سال گذشته کارشناسان اداره پیشگیری و خدمات ایمنی آتش‌نشانی درمجموع از سه هزار و 666 واحد مسکونی، 761 واحد تجاری و 397 واحد از ادارات، سازمان‌ها و کارخانه‌ها در ساری بازدید کردند. او همچنین به عملکرد این سازمان در بخش آموزش اشاره‌کرده و گفت: اداره آموزش این سازمان طی سال گذشته 43 هزار و 485 نفر ساعت آموزش را ارائه کرده که 23 هزار و 182 نفر ساعت آن آموزش برون‌سازمانی برای شهروندان، کارگران، کارکنان ادارات، نهادها، سازمان‌ها، رانندگان تاکسی شهری، مشترکین سرا های تداوم و دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی و 20 هزار و 303 نفر ساعت دیگر آموزش درون‌سازمانی برای کارکنان و آتش‌نشانان بوده است.

هاشمی ادامه داد: در سال گذشته 58 مانور با هدف بالا بردن توان عملیاتی آتش‌نشانان و سایر نیروهای امدادی، ارزیابی عملکرد دستگاه‌های عمل‌کننده و تست تجهیزات امدادی اجرایی شد.

او ضمن تقدیر و تشکر از تلاش بی‌وقفه کارشناسان سازمان و مشاركت شهروندان در جهت تحقق شهر ايمن و پیشگیری از حوادث، گفت: این سازمان برای آموزش و مشاوره در زمینه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی آمادگی داشته و شهروندان می‌توانند با مراجعه حضوری و یا تماس با شماره 33260140 از زمان‌بندی آموزش و مشاوره ایمنی بهره‌مند شوند.




امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد